startfälttävlan



Igår var det dax för basses riktiga debut på terräng banan. Start med dressyr ca 16.00 Han kändes mycket bättre än vad han gjorde när jag tränade dressyr dagen innan, han svängde och bytte varv hur lätt som helst och jag var nöjd med min framtidning i 30 min. Inne på dressyrbanan så stod han dubbelt i halten vilket jag visste han skulle göra men resten av programmet var jag nöjd med, vart lite stel när han såg ljuset av fönstrerna i marken men det gjorde inte mycket.

Hoppning, är man ju tvungen att göra 30 min efter dressyren. Slängde på hoppgrejer och ut igen. Kände direkt att det var för lågt för honom att mata in stegen fram till hindret, vilket jag försökte att hoppa flera gånger och rida fram till men det slutade på banan med två rivningar, inte 1 rivning som syster skrev. Han vart lite stark och sprang fortare också bara för han behövde inte ta i över hinderna och då flyger han bara över så hoppningen gick rätt fort med mig i bromsen hela banan, men nöjd endå!

Terrängen startade ca 18.30 Vart en felfri runda med jätte fina och bra skutt över att hinder. Lite tvekan i vattnet men vi travade igenom tillslut. Hoppas att basse kommer snart flyga över 1.10 i terränghinder med syster. För jag jag är för feg. Men en väldigt rolig tävling där jag får uppleva allt från hästen istället för marken med kamera i handen och springa hästskötare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0