häst-fototips



Tänkte ge lite tips på att fota hästar :) Kanske inte många som gör men jag gör det.

Hästar rör sig oftast, speciellt när dom rids eller busar i hagen.
Utomhus har jag ett jätte bra tips. Byt bara inställningarna till sport (gubben som springer) så kan du få hur fina bilder som hellst. Benen som rör sig snabbst kanske blir lite suddiga. svårare är det inte! Som ni ser här över men på längre håll blir det bättre. (bilden under) Om du inte fotar med sportgubben så måste du ha slutatiden på minst 1/640 eller 1/800 för att det ska bli skarpa.
 

Inomhus Har jag inte fotat så mycket. Men de flesta problemen är oftast att man inte vill använda blixt för det skrämmer hästen. Och man kan inte använda sportgubben inomhus. Det bästa är att höja upp iso kanske från 200 till 400-800. För att ridhuset har dåligt med ljus. Sen byter jag oftast till inställing P eller S/TV där det är lite auto men endå så kan du ändra inställningar.

Hoppas det blev lite bra tips iallafall. Det bästa är att håll dig utomhus och fota hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0